Som notícia perquè ens mouen les persones i la seva realitat.

Fundació Agbar / Notícies / Agbar i 21 universitats i centres de recerca es comprometen a fomentar la innovació i el coneixement

19 Novembre 2013

Aigües de Barcelona, la Fundació Agbar i CETaqua han presentat aquest migdia el Manifest per la Innovació i el Coneixement, una iniciativa destinada a estrènyer els llaços amb universitats i centres d'investigació tecnològica per impulsar la innovació i la transferència del coneixement entre el món universitari i l'empresarial.

Una desena de rectors i vicerectors d'universitats espanyoles de referència, així com representants de diferents centres tecnològics i de recerca amb els quals Agbar col·labora, han signat l'acord pel qual totes aquestes institucions es comprometen a estimular una cultura emprenedora a les universitats i als organismes públics d'investigació i de suport a la creació d'empreses de base tecnològica.

L'acord vol fomentar la transferència de coneixement i el talent existent a les comunitats universitària i tecnològica amb les empreses per millorar la seva eficiència i generar un major valor afegit que afavoreixi un desenvolupament econòmic sostenible i sostingut en benefici de tota la societat.

El president executiu d'Agbar, Àngel Simon, ha recalcat que la companyia que dirigeix destina l'1,5% dels seus ingressos a recerca i innovació, i preveu augmentar-ho al 1,9% pròximament. A més, ha demanat "aprofundir en la col¿laboració entre universitats, empresa, i administracions per ser més competitius".

Àngel Simon ha destacat la xarxa de centres tecnològics CETaqua, que properament arribarà a Xile, com a exemple de la voluntat de la companyia per treballar en xarxa a qualsevol lloc del món en projectes tecnològics innovadors. Aquesta organització sense ànim de lucre integrada per Aigües de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya i el Consejo Superior de Investigaciones Cientificas (CSIC), és el nexe d'unió natural com a centre tecnològic amb el CSIC, el món universitari i el científic, i està present a Cornellà de Llobregat des del 2007, a Galícia des de 2011, i a Andalusia recentment. CETaqua va executar el 2012 92 projectes d'investigació relacionats amb el cicle integral de l'aigua, amb una inversió global de 8 milions d'euros, i està treballant actualment en més d'una vintena per oferir solucions tecnològiques innovadores als reptes del cicle integral de l'aigua.

A l'acte, que ha tancat el conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Felip Puig també han intervingut el director general d'Aigües de Barcelona, Ignacio Escudero, el president del Consejo Superior de Investigaciones Cientificas (CSIC), Emilio Lora-Tamayo, l'alcalde de Cornellà de Llobregat i vicepresident de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Antonio Balmón. A més, ha tingut un espai pel debat en el cara a cara que han protagonitzat el catedràtic del Departament d'Organització d'Empreses de la Càtedra UNESCO de la Universitat Politècnica de Catalunya, Francesc Solé Parellada, i de l'emprenedor fundador de l'empresa eyeOS, Pau Garcia- Milà.

Consulta el Manifest per la Innovació i el Coneixement fent clic aquí (document PDF/ 263 KB).