Tot allò que fem per a les persones i entitats amb les quals col·laborem

Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar i la Fundació "la Caixa" promouran la bona gestió de l'aigua i la conservació del medi ambient amb una exposició itinerant

8 Juliol 2013

El president executiu d'Agbar, Àngel Simon, ha signat aquest matí amb el president de "la Caixa" i de la seva Fundació, Isidre Fainé, una aliança estratègica per difondre la importància de la gestió de l'aigua i la sensibilització en la conservació del medi ambient. La primera de les activitats que es realitzaran en virtut d'aquest acord serà una exposició itinerant que es podrà veure el 2015 i 2016 a diverses ciutats de l'Estat espanyol.

Àngel Simon ha destacat que aquest acord "reforça el compromís en pro del desenvolupament sostenible,  la protecció del medi ambient, i la equitat social i el desenvolupament econòmic".  El conveni de col·laboració signat avui entre la Fundació Agbar i la Fundació "la Caixa" vol promoure la bona gestió d'un recurs natural vital i escàs, fent especial menció als reptes tecnològics, econòmics i mediambientals que presenta la gestió de l'aigua. Un compromís que s'alinea amb els Objectius del Mil·lenni de les Nacions Unides pel que fa a la sostenibilitat del medi ambient. Actualment, l'11% de la població mundial no té accés a l'aigua potable.

Per tal de conscienciar i divulgar la importància de fer un bon ús d'aquest recurs hídric, la Fundació Agbar i la Fundació "la Caixa" han decidit estrènyer el seu compromís i convidar el públic a reflexionar sobre els reptes tecnològics que s'amaguen darrere d'un gest aparentment tan simple com és l'obrir una aixeta a casa nostra i que per ella flueixi aigua potable.

La primera acció que es presentarà serà l'exposició itinerant Aigua i Ciutat, una mostra de 200 m2 en la qual a través d'innovadors mòduls interactius, objectes reals i audiovisuals, els visitants podran fer un recorregut seguint el cicle urbà de l'aigua, des de la captació fins al tractament de les aigües residuals, tot aprenent a gestionar-lo de manera eficient, sostenible i respectuosa vers el  medi ambient.