Som notícia perquè ens mouen les persones i la seva realitat.

Fundació Agbar / Notícies / Aigües de Barcelona acorda amb Creu Roja una línia d¿ajuts específica per a gent gran amb dificultats

5 Juliol 2013

Ignacio Escudero, director d'Aigües de Barcelona, i Josep Marquès, president de la Creu Roja a Catalunya, van signar ahir un conveni de col¿laboració destinat a pal¿liar les dificultats en el pagament del servei de l'aigua a les persones grans ateses per aquesta entitat social.

Amb aquest acord, el Fons de Solidaritat de la Fundació Agbar s'adreça a les persones grans amb greus dificultats econòmiques amb l'objectiu de garantir l'accés al consum bàsic d'aigua a l'habitatge.

L'ajuda complementària s'atorga per a un període de quatre mesos, i s'ha estimat en base a un habitatge de 3 persones i a un consum de 100 litres per persona i dia (9 m3 al mes), xifra recomanada per l'Organització Mundial de la Salut. Per a obtenir aquesta prestació, les persones beneficiàries han de ser majors de 65 anys, titulars del contracte de subministrament d'aigua potable d'ús domèstic en vigor per a l'habitatge habitual, i disposar de l'acreditació de la Creu Roja per accedir al dret de la percepció de l'ajut.

Aquest conveni reforça les línies d'actuació engegades per la Fundació Agbar amb l'objectiu de fer arribar el Fons de Solidaritat als col·lectius que més ho necessiten. Des de principis de 2013, les persones ateses per Càritas Diocesana de Barcelona i les famílies en risc d'exclusió social que determinen els serveis socials municipals dels ajuntaments de l'Àrea Metropolitana de Barcelona on Aigües de Barcelona és present ja gaudeixen d'aquesta ajuda. Fins avui, més de 3.000 famílies ja s'han beneficiat d'aquesta prestació que vol contribuir a superar la situació de risc en la qual es troben com a conseqüència del persistent context de crisi.