Tot allò que fem per a les persones i entitats amb les quals col·laborem

Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar col·labora amb el tribut al poeta xilè Gonzalo Rojas

27 Novembre 2013

La Fundació Agbar col·labora amb el tribut al poeta xilè Gonzalo Rojas

La Casa Amèrica Catalunya dedica demà una sessió al poeta xilè Gonzalo Rojas (1917-2011), en el marc de l'exposició `Lletres de Xile', una mostra que fa un recorregut per la literatura d'aquest país andí, bressol de grans escriptors i escriptores, i que compta amb el suport de la Fundació Agbar, entre d'altres institucions.

Amb el títol 'Todo es tan relámpago', la Casa Amèrica Catalunya vol homenatjar al desaparegut poeta xilè, premi Reina Sofia de Poesia Iberoamericana 1992, Nacional de Literatura de Xile 1992 i Cervantes 2003.

A la sessió, que se celebrarà demà a les vuit del vespre a la seu de la Casa Amèrica, hi intervindran els poetes Juan Carlos Mestre, Violeta Medina i María Ángeles Pérez López, també professora titular de Literatura Hispanoamericana de la Universitat de Salamanca, i Alejandro San Francisco, Agregat Cultural de l'Ambaixada de Xile a Espanya.

L'exposició `Lletres de Xile' destaca l'abast i transcendència de la literatura produïda en aquest país, l'únic de l'Amèrica Llatina amb dos Premis Nobel de Literatura: Gabriela Mistral i Pablo Neruda. La mostra s'articula al voltant de 19 cites literàries i 40 retrats -la majoria obra del fotògraf Raúl Hernández-, d'escriptors xilens com Roberto Bolaño, Isabel Allende, Gonzalo Rojas o Nicanor Parra, acompanyats de peus de foto on els mateixos protagonistes s'autodefineixen.

L'exposició es pot visitar els dies laborables de 10 a 14 hores i de 17 a 20 hores a la Casa Amèrica Catalunya (carrer Còrsega 299, Barcelona), fins el divendres 17 de gener de l'any que ve.  L'entrada és lliure. Més informació a http://www.americat.cat/