Som notícia perquè ens mouen les persones i la seva realitat.

Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar reforça les línies d’actuació per als col·lectius més vulnerables

25 Octubre 2017

El Patronat de la Fundació Agbar ha acordat, en la darrera reunió ordinària, col·laborar en projectes d’entitats del tercer sector. A la reunió també s’ha presentat l’informe d’activitats.

A l’informe es destaquen les gestions fetes amb els ajuntaments i les respostes rebudes respecte dels ajuts als refugiats que es va acordar atorgar en la darrera Junta General d’Accionistes d’Aigües de Barcelona del passat 29 de juny. En aquest sentit, l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat ha presentat una proposta per donar suport a l’allotjament d’aquest col·lectiu.

També s’ha decidit col·laborar amb diverses entitats del tercer sector en programes d’acompanyament, orientació i suport a l’estudi adreçats a joves que estan en un procés formatiu, i amb risc d’abandonament dels estudis, i oferir eines d’inserció laboral per a persones en risc d’exclusió, així com en projectes per a la reducció del malbaratament alimentari i de recursos.

Un dels projectes que cal destacar és la línia d’ajudes per a la supressió de barreres arquitectòniques a la dutxa del lavabo de les llars, dirigida a persones amb mobilitat reduïda. Aquest projecte té com a objectiu final garantir la higiene corporal i en condicions de seguretat i salubritat de les persones amb mobilitat reduïda i alta vulnerabilitat econòmica. Aquesta experiència s’iniciarà en els vuit municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona que formen part del grup motor de ciutats compromeses amb les polítiques socials vinculades a persones amb discapacitat: Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Sant Just Desvern, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat i Cornellà.

A més, també s’ha fet seguiment de “Les veus de l’aigua”, esdeveniment que tindrà lloc el 23 de novembre al Museu Agbar de les Aigües i centrat en dos eixos: pobresa i ocupació de qualitat. L’objectiu de l’acte és buscar sinergies i incentivar compromisos amb els diversos agents socials convidats al llarg de la jornada.

Després de la reunió del Patronat, s’ha fet una trobada conjunta amb el Consell d’Administració d’Aigües de Barcelona per tal d’abordar els projectes conjunts entre la Fundació Agbar i la companyia, així com les sinergies entre ambdues entitats en relació amb els projectes socials i de compromís amb les persones que aquestes duen a terme en diferents municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona.